Religia

Kalendarz 
1 stycznia - nowy rok kalendarzowy
14 luty - Wielka Bitwa (Vergar)
20 marca - początek wiosny (Leander)
21 czerwca - Wielkie Przesilenie (Melbora)
7 lipca - stworzenie świata (Ier)
1 listopad - Święto Zniszczenia (Sekot) - zakazane święto
4 grudnia - urodziny Króla (Farrain)
21 grudnia - urodziny Królowej (Silvertain)


Ier

Ojciec wszystkich bogów, a także świata i wszelkiego życia na nim. Powiada się, że Ier uformował znany dzisiaj świat z grudki nicości, którą znalazł przemierzając nieskończone przestrzenie czasu. Wszyscy bogowie, czy to źli czy dobrzy, w większym lub mniejszym stopniu szanują Iera i boją się go. Ier jest także bogiem światła i słońca, mocy potrafiącej czynić cuda. Pomimo swej potęgi Ier nie chce być bogiem znanym śmiertelnikom. Niewielu już zdaje się pamiętać o Panu Światła, a i on sam nie potrzebuje wyznawców, by żyć, choć znajdzie się kilkudziesięciu w Królestwach Farrain i Silvertain. Ier jest milczącym strażnikiem równowagi i pojawia się zawsze, gdy losy świata są zagrożone.

Święta: Ze względu na znikomą liczbę wyznawców jest także niewiele świąt poświęconych Ierowi. Za najważniejsze przyjmuje stworzenie świata przez Iera, które wyznaczane jest na 7 lipca.
Świątynie: Brak
Wygląd: Według podań Ier ma wygląd wysokiej istoty ubranej w szatę z czystego światła. Na głowie nosi kryształową koronę z czterema kryształami symbolizującymi cztery strony światra.



Leander

Bóg natury, łowów i leśnych zwierząt. Nazywany także Wielkim Łowczym, brat Grievrany. Leander jest opiekunem puszczy, pilnującym by równowaga w przyrodzie została zachowana. Wielu jego awatarów to utalentowani i lojalni łowcy oraz druidzi. Leander został zdegradowany do roli pomniejszego bóstwa przez wzgląd na stosunek ludzi do natury. Powiada się, że Leander to bóg łagodny i dobroduszny, jednak w gniewie potrafi być niezwykle mściwy.

Święta: 20 marca czyli początek wiosny poświęcony jest właśnie Leandrowi.
Świątynie: Dwie duże świątynie w Farrain i kilka pomniejszych przy Złotym Królestwie Elfów.
Wygląd: Leander przedstawiany jest jako wysoki mężczyzna o smukłej budowie i długich włosach przystrojonych koroną z żołędzi, liści dębu oraz mchu. Ubrany jest w skórzane, łowcze ubranie. Nosi przy sobie łuk. Często towarzyszy mu potężny wilk o imieniu Gond.



Grievrana

Bogini trucizn, rozkładu, plagi i śmierci. Siostra Leandra i jego najlepsza doradczyni. Grievrana jest boginią okrutną i bezlitosną, ale w tym wszystkim bardzo sprawiedliwą. Nic nie ucieknie przed jej wyrokiem, a wyznawcy są częstokroć bardziej karani za brak wiary niż inni mieszkańcy śmiertelnego świata. Jej akolici tatuują się często w ohydny sposób. Grievrana obdarza swoich najbardziej lojalnych czcicieli odpornością na trucizny. Często modlą się do niej zabójcy przed wykonaniem zlecenia, a także zdradzone żony przed podaniem trucizny mężowi.

Święta: Grievrana gardzi świętami, więc jej wyznawcy nie obchodzą żadnego.
Świątynie: Świątynie Grievrany mieszczą się tam, gdzie najwięcej rozkładu i plagi. Powiada się, że w podziemiach Silvertain znajduje się największa świątynia tej bogini.
Wygląd: Według wyznawców Grievrana jest jednocześnie starą i młodą kobietą. Jej ciało toczy choroba, którą nie stara się ukrywać pod szatami. Jej krew niesie ze sobą truciznę, a długie czarne włosy oplatają umierającego, zabierając go do świata dusz.



Sekot

Bóg kłamstw, destrukcji, oszustw i iluzji. Jest małostkowym, skoncentrowanym na sobie bóstwem, ze skłonnością do megalomanii i wywyższania siebie ponad inne bóstwa. Zdaje się być wrogiem wszystkiego co posiada w sobie choć cząstkę ładu i porządku. Nawet najbardziej cierpliwi bogowie zdają się denerwować w pobliżu Sekota. Co dziwne, źli bogowie również odczuwają do niego ziarnko nienawiści. Bóg ten tworzy gęstą sieć intryg, któa ma zaszkodzić zarówno bogom, jak i śmiertelnikom. Kościół Sekota nie jest powszechnie uznawany, gdyż jego wyznawcy to ludzie morderczy, niegodziwi oraz siejący niezgodę i popełniający okropne czyny. Sekot ceni w swoich wyznawcach kłamliwość, składanie obietnic bez pokrycia oraz szerzenie chaosu, ale nie doprowadzanie do otwartych wojen.

Święta: czczenie Sekota jest zakazane, toteż nie ma żadnych oficjalnych świąt mu poświęconych. Jego wyznawcy jednak obchodzą Święto Zniszczenia, kiedy poświęcają około 50 osób różnych ras i stanów. Odbywa się to 1 listopada.
Świątynie: większość świątyń Sekota zostało zniszczonych z powodu schizmy. Obecnie przetrwały tylko dwie, jedna w Farrain oraz druga w Silvertain. Ich położenie jednak jest nieznane.
Wygląd: Sekot objawia się swoim wyznawcom jako chorobliwie chudy mężczyzna o popielatej skórze i ostrych rysach twarzy. Bóg zawsze nosi bogate szaty i bransolety, a w ręku trzyma ząbkowany sztylet nasączony trucizną. Jego karminowe włosy związane są w gruby warkocz.



Melbora

Bogini miłości, płodności i małżeństw, zarówno szczęśliwych, jak i nieszczęśliwych. Melbora to kochająca bogini, nieustannie wędrująca panna i właścicielka najsłodszego głosu spośród wszystkich bogiń. Melbora stara się trzymać z daleka od waśni bogów, skupiając się na tym, by podlegli jej śmiertelnicy prowadzili piękne i beztroskie życie. Bogini jest niezwykle miła dla swoich wyznawców, lojalna i nigdy ich nie opuszcza. Z uwagą wysłuchuje modlitw małżeństw i udziela im błogosławieństwa. Towarzyszy też kobietom podczas porodów. Często jej awatar pojawia się na ślubach w przebraniu młodej, roześmianej dziewczyny z wiankiem na głowie.

Święta: 21 czerwca - Wielkie Przesilenie - jest dniem poświęconym Melborze jako matce wszystkich małżeństw.
Świątynie: Melbora jest powszechnie czczona na całym kontynencie, a jej świątynie znajdują się niemal w każdym mieście.
Wygląd: bogini przedstawiana jest jako niska, korpulentna dziewczyna o matczynej aurze. Jej głowa przyozdobiona jest wiankiem z fiołków oraz szczawiku. Szata Melbory mieni się wszystkimi kolorami tęczy, a kto ujrzy boginie ten zaraz zapomina o wszystkich swoich problemach



Vergar

Bóg wojny, walki i chaosu. Zaciekły wróg Sekota, którego uważa za tchórzliwego głupca chowającego się za tanimi sztuczkami. Obydwaj rywalizują o opinię "Pana Chaosu". Vergar jest bogiem bardzo kapryśnym, a swoją łaską obdarza niezwykle rzadko. Potrafi jednak docenić prawdziwego wojownika, który polega na własnych umiejętnościach, a nie oszustwie. Jednakowo sprzyja obydwu stronom konfliktu podczas bitew, co objawia jego chaotyczną naturę. Żołnierze modlą się do niego przed bitwą. Kapłani Vergara uważają, że pokój jest dla słabeuszy, a wojna pozwala na pokazanie prawdziwego charakteru i hartu ducha. Bóg mimo wszystko jest sprawiedliwym bóstwem, który pomaga wygrać bitwy i brać udział w tych godnych prawdziwego szczęku ostrzy.

Święta: 14 luty jest dniem poświęconym Vergarowi. Święto to nazywa się "Wielką Bitwą" i upamiętnia dzień, gdy Vergar sam pokonał nasłany na niego przez Sekota legion obrzydliwych stworów. Świątynie: Vergar ma jedną świątynie znajdującą się niedaleko Złotego Królestwa. Mówi się o planach wybudowania jego świątyni w Silvertain. Wygląd: według podań Vergar jest wysokim, rosłym i muskularnym mężczyzną o czterech dłoniach, w każdej trzyma płonący, srebrny miecz. Ma surowe rysy twarzy, a jego ciało naznaczone zostało wieloma bliznami. Nosi okrwawioną zbroję płytową i dosiada klaczy o imieniu Qir.